امام شناسی / وصف امام عصر درکلام امام رضا علیه السلام بخش 4

امام شناسی / وصف امام عصر درکلام امام رضا علیه السلام بخش 4

#بسم_رب_المهدی/امام شناسی
وصف امام عصردرکلام امام رضاعلیه السلام

بخش4
امام:پدر،مادر،برادر

الْإِمَامُ الْأَنِيسُ الرَّفِيقُ وَ الْوَالِدُ الشَّفِيقُ وَ الْأَخُ الشَّقِيقُ وَ الْأُمُّ الْبَرَّةُ بِالْوَلَدِ الصَّغِيرِ
(اصول کافی ج1)
لطف وشفقت امام عصر خیلی بیش ازپدراست
سید بن طاووس یکی از علمای شیعه بود که بارها و بارها خدمت امام عصر (علیه السلام) رسیده بود چنانکه حتی لحن صدای آن حضرت را می شناخت.
وی نقل می کند:
در یک سحرگاه در سرداب مطهر (منزل حضرت در سامرا) از حضرت صاحب الامر ارواحنافداه این مناجات را شنیدم که می فرمود:

خدایا؛
شیعیان ما را از شعاع نور ما و بقیه طینت ما خلق کرده ای، آنها با اتکاء بر محبت به ما و ولایت ما مرتکب گناهان بسیاری شده اند، اگر گناهان آنها گناهی است که در ارتباط با توست از آنها بگذر که ما را راضی کرده ای و آنچه از گناهان آنها که در ارتباط با خودشان است، خودت بین آنها را اصلاح کن و از خمسی که حق ماست به آنها بده تا راضی شوند و آنها را از آتش جهنم نجات بده و آنان را با دشمنان ما در خشم و سخط خود جمع نفرما.


( بحار الانوار / ج53/ص302/س1،الشیعه فی احادیث الفریقین /ص539/ح808/2، صحیفةالمهدی عج /ص22.)

همچنین آن بزرگوار در کتاب مهج الدعوات خویش آورده که:
در شب چهارشنبه 23 ذیقعده الحرام سال 638 قمری در سامرا بودم، سحرگاه در سرداب مطهر می شنیدم که آن حضرت (علیه السلام) در حق شیعیان خود این دعا را می فرمود:  

اِلهی بحَقِ مَن نَاجَاکَ وَ بِحَقِّ مَن دَعاکَ فِی البَرِّ وَ البَحرِ تَفضَّل عَلی فُقَراءِ المُومنین وَ المُومِناتِ بِالغِناءِ وَ الثَروَةِ وَ عَلی مَرضَی المُومنین وَ المُومناتِ بِالشَفاءِ وَ الصِّحَّةّ وَ عَلی اَحیاءِ المُومنین وَ المُومنات بِاللُطفِ وَ الکَرَمِ وَ عَلی اَمواتِ المُومنین و المومنات بالمَغفِرَةِ و الرَحمَةِ وَ عَلی غُرَباءِ المُومنین و المومنات بالرَّدِ الی اَوطانِهِم سَالِمِین 

خدایا! به حق آنکه با تو مناجات کرد و به حق آنکه در خشکی و دریا تو را خواند بر مومنان فقیر، غناء و ثروت و بر بیمارانشان شفاء و سلامتی و بر زندگانشان لطف و کرم و بر گذشتگانشان مغفرت و رحمت و بر مسافران و غریبانشان بازگشت به وطنهایشان، تفضل فرما.
(مهج الدعوات سیدبن طاووس)

آیا این کلمات به جز دعای پدری مهربان و دلنگران در حق فرزندان خویش است؟! امام رضا (علیه السلام) فرمودند:امام پدر مهربان و دلسوز است.
ادامه دارد.....

***************
با مباحث مهدویت با ما همراه باشید





:: موضوعات مرتبط: امام شناسي , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : چهار شنبه 18 بهمن 1396
مطالب مرتبط با این پست